• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

La.

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
18 Oktober 2021
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Tack! Givande svar. Konstigt det skulle behöva va så tidskrävande och krångligt, känns som någon jag själv kan göra med excel på 30 minuter. Får hoppas byråkratin inte glömmer bort oss. Har länge haft ögonen på en fin bostadsrätt.
Ja vääldigt konstigt..Jag hoppas det löser sig för dig!Har själv väntat då sambon måste söka samlingslån.der är hans inkomst som inte uppdaterats!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Tog en ny ff från Axo Finance och höjde från 3.9 till 5.5 . Nåväl, nu kommer det inte bli några fler på ett bra tag utan kommer vänta ut åtminstonde 3 av de nuvarande (kanske alla 4 om ett år) innan det är dags för en ny ansökan.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Tog en ny ff från Axo Finance och höjde från 3.9 till 5.5 . Nåväl, nu kommer det inte bli några fler på ett bra tag utan kommer vänta ut åtminstonde 3 av de nuvarande (kanske alla 4 om ett år) innan det är dags för en ny ansökan.
Fick du något?
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jo, oväntat nog. Trodde verkligen inte jag skulle få något men lät säljaren försöka (lät mig övertalas...). Ett riktigt skitlån på marginalen på 110 K med 16 % ränta (18 effektiv) som jag vansinnigt nog löser lån med lägre räntor med. Men ser det som strategiskt värdefullt att betala bort alla krediter och "bara" ha blanco och så om ett år (eller blir nog snarare när den här sista ff fyller 6 månader) söka ett mycket bättre hopslagsblanco och baka in eländet med.

Nu blir den stora utmaningen (som jag har misslyckats flera gånger tidigare) att inte röra Klarna, kreditkorten osv framöver utan betala allt debit. Börjar jag bara nalla på krediterna brukar det bara vara en tidsfråga innan det börjar spåra ur:-(
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Jo, oväntat nog. Trodde verkligen inte jag skulle få något men lät säljaren försöka (lät mig övertalas...). Ett riktigt skitlån på marginalen på 110 K med 16 % ränta (18 effektiv) som jag vansinnigt nog löser lån med lägre räntor med. Men ser det som strategiskt värdefullt att betala bort alla krediter och "bara" ha blanco och så om ett år (eller blir nog snarare när den här sista ff fyller 6 månader) söka ett mycket bättre hopslagsblanco och baka in eländet med.

Nu blir den stora utmaningen (som jag har misslyckats flera gånger tidigare) att inte röra Klarna, kreditkorten osv framöver utan betala allt debit. Börjar jag bara nalla på krediterna brukar det bara vara en tidsfråga innan det börjar spåra ur:-(
Jag förstår. Men bra att du fick något som du kan betala bort skit krediter. Hur var dina förutsättningar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp